WELCOME to NAPI AIDIN BLOG...

Friday, January 14, 2011

orang lame tak semestinya sentiasa betul dan power...

hi u all..
kali nie aku nk cerita pasal kepercayaan sesetengah orang terhadap orang lame...

PENGALAMAN DAN LAMA...dua perkataan yang berbeza..tapi haikikatnya sama jew...tak sume orang lame dan berpengalaman sntiasa betul dan power..kekadang ader gak salahnye...tp masalah kat sinie..selalunya orang lame dan berpengalaman nie berlagak dan sllu x nk percaya pada orang baru..

kebanyakan bos2 kat msia nie..akan percaya orang lame..ape yg orang lame cakap sume nye btul..x der salah ckit pown..akupown pelik..x adil la klu cam nie...macam mane orang2 baru nk pandai klu bos2 x bagi kepercayaan...ssh la klu cam nie..

aku cakap nie pown berdasarkan pengalaman aku yg x seberapa nie dalam bidang kerja...dlu mase aku mule2 kerja macam2 aku kne ngn bos..sampai satu opis x percaya kat aku...cume ader beberapa orang mmber rapat aku jew yang percaya kat aku..time tuh..aku sabar jew ..aku serahkan pada Tuhan ..Tuhan tu maha adil..dy dah tunjukkan pada aku dan pada sume orang yang ape aku but betul dan ape yang orang lame tu cakap sume nye tipu...

masalah kat cnie...bos2 akan dengar cakap orang lame..walhal..mende tu x btul pown...mule2 terkilan la gak...tp nk buat cam ne.dah macam nie la lumrah kehidupan dalam dunia pekerjaan...

bagi yang baru2 nk join dunia pekerjaan..kne la bersedia dengan pelbagai keadaan..jgn la korang asyik tukar2 kjew...sebab bagi aku...orang yang asyik tukar2 kerja nie..ORANG YANG X DER PENDIRIAN DAN ORANG YANG PENGECUT..kalau tukar kerja lain pown..mesti korang akan jumpa situasi yang sama gak..percaya lah...ubat untuk korang x tukar2 kerja adalah BERSABAR dan serahkan sumenye pada tuhan...

pesanan pada BOS2 di msia...x salah klu nk percaya pada orang lama 100%...tp sebelum percaya 100%...kne la pergi tngk dlu orang2 baru buat kerja macam mana..baru la buley judge orang baru kew orang lame yang betul atau salah.....jangan dok asyik percaya orang lame jew tanpa tengok ngn mate kepala sendiri...

No comments:

Post a Comment